tisdag 6 juli 2010

Lite förtydligande


Pappskivan som jag har i botten till
grabbarna är ca 4 cm bred, ett hål i mitten
samt några 1 cm från kanten runt om. Brickan
på pappen sedan muttern. Ny sy jag från hålet upp
mot kanten av pappskivan, mot rätsidan och tillbaka.
Helst inget synas på rätan. Nu kommer han stå stadigt.
Med tjejerna utesluter jag pappskivan då hon är mindre
nedtill och istället lägger blytyngd runt muttern.

Höjden på Barbafigurerna är lite helt på garnet och även
färg. Barbaskön är längst av pojkarna med ca 20 cm.
Barbalala är ca 15 cm.
Barbapapa är ca 20 cm.
Jag har virkat med 1,75 mm virknål.

2 kommentarer:

  1. Men ...... vilka underbara barbafigurer du gjort!
    Helt underbara .... såna vill jag prova på att göra !Mönster delar du med dig ... superhärligt !
    Ha fortsatt bra sommar //Ingmarie

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag virkar barbaskön och har lite funderingar på vad du menar! Är på armarna varv 4, där skriver du 3 st tills, 9 fm (10) Vad menar du med 3 st tills?

    Tackar annars för ett underbart mönster att virka! Passar utmärkt till vårt tema på vår förskola som vi har i höst!

    Mvh Malin

    SvaraRadera